W Luboniu zakończono kontrolę numeracji porządkowej, która trwała od września do listopada 2024 roku. Akcja ta miała na celu usprawnienie działań służb ratunkowych, które spotykają się z trudnościami w dotarciu na miejsce interwencji z powodu braku odpowiedniej numeracji na budynkach. W wyniku szczegółowych przeglądów zidentyfikowano posesje wymagające poprawy, a także podjęto działania mające na celu ich uzupełnienie. Kontrole planowane są cyklicznie, co ma zapewnić dalsze postępy w tej materii.
W czasie trwania kontroli szczegółowej, która obejmowała 134 ulice Lubonia, zidentyfikowano 40 posesji, które nie miały umieszczonych widocznych numerów porządkowych. W sytuacjach, gdy brakowało numeracji, właściciele byli pouczani i zobowiązani do dokonania niezbędnych zmian w terminie 30 dni. Po przeprowadzeniu kolejnych inspekcji stwierdzono, że na 39 posesjach numery zostały umieszczone prawidłowo, a w jednym przypadku wciąż prowadzone są prace nad ich uzupełnieniem.
Władze miasta zaplanowały następne kontrole na rok 2025, szczególnie w obszarze nowych zabudów. Tego typu działania mają na celu nie tylko polepszenie warunków dla jednostek ratunkowych, ale także podniesienie ogólnego standardu porządku w mieście. W trakcie akcji sprawdzano wiele ulic, co pozwoliło na szczegółową analizę sytuacji dotyczącej numeracji porządkowej w Luboniu.
Źródło: Urząd Miasta Luboń
Oceń: Raport z kontroli numeracji porządkowej w Luboniu
Zobacz Także